+49 (0) 9303 98171-0 nl-be 0

Veelgestelde vragen

Wat zijn de voordelen van een account?

Een eigen account vereenvoudigt en verkort de bestelling:

  • Je hebt altijd een overzicht van huidige en vroegere bestellingen.
  • Je kunt te allen tijde de actuele status van je bestelling inzien of artikelen annuleren.
  • Je kunt jouw gegevens beheren, meerdere afleveradressen aanmaken.
  • Je hoeft adressen niet bij elke bestelling opnieuw in te typen.

Hoe kan ik een account aanmaken?

Je kunt een nieuw account aanmaken tijdens het bestelproces.

Wat is de reden dat ik geen wachtwoord voor mijn klantenrekening heb ontvangen?

Wanneer je de e-mail met het gevraagde wachtwoord niet ontvangen hebt, controleer dan eerst of deze niet bij spam terecht is gekomen. Gelieve er rekening mee te houden dat de link in de e-mail slechts enkele uren geldig is. Het zou kunnen zijn dat je per ongeluk een typfout hebt gemaakt bij het invoeren van je e-mailadres. In dat geval verzoeken wij u per e-mail (info@stretta-music.be) of telefonisch (+49 (0) 9303 98171-0) contact met ons op te nemen, zodat wij het kunnen corrigeren.

Ik kan niet meer inloggen op mijn klantenaccount, wat kan ik doen?

Neem contact met ons op per telefoon (+49 (0) 9303 98171-0) of per e-mail (info@stretta-music.be).

Hoe werkt het zoeken?

In de Stretta Shop heb je verschillende zoekmogelijkheden, afhankelijk van jouw individuele behoeften:

  • Als je precies weet wat je zoekt, kunt je het beste de naam van de componist en/of de titel in het zoekveld invoeren.
  • Je kunt verschillende termen afzonderlijk invoeren, maar voor samenhangende woorden (zinsdeel zoeken) is het beter om aanhalingstekens te gebruiken, zoals "Het beste uit Nederland & Vlaanderen".
  • Als je bepaalde woorden wilt uitsluiten, zet dan een minteken direct voor het woord: "piano -etudes". Op deze manier zoekt je naar bladmuziek voor piano, maar sluit je etudes uit.
  • Als je wilt zoeken naar bladmuziek die bij jouw instrument of ensemble past, kun je zoeken via de home page. Daar hebben wij de winkel voor je gesorteerd op verschillende categorieën. Je kunt jouw zoekopdracht verfijnen met behulp van de `filterboom´. Meer details daarover vind je hieronder bij Hoe gebruik ik de filterboom voor het zoeken?.
  • Als je de zoekopdracht invoert via alle bladmuziek, kun je de filterboom gebruiken om jouw zoekopdracht verder te filteren op instrument, muziekstijl, moeilijkheidsgraad enz. Meer details vind je verderop bij de vraag Hoe gebruik ik de filterboom voor het zoeken?.
  • Alle zoekopties kunnen met elkaar worden gecombineerd.

Hoe gebruik ik de filterboom om te zoeken?

De filters verschijnen in de lijst aan de linkerkant van de pagina Alle Bladmuziek. Alle filters kunnen ook worden gecombineerd. Twee voorbeelden:

Op zoek naar bladmuziek voor sopraan en orgel voor een bruiloft?

  1. kies instrumentzangstemmet orgelhoge stem
  2. Kies bovendien gelegenheidfamiliefeestenhuwelijk.
  3. Zo ziet het resultaat van uw zoekopdracht eruit: Bruiloft – Bladmuziek voor sopraan en orgel

Op zoek naar pianomuziek voor kinderen?

  1. kies instrumenttoetsenpiano.
  2. kies bovendien leren en spelenlesmethodes.
  3. selecteer bovendien doelgroepvoor kinderen (5-12)
  4. Zo ziet het resultaat van je zoekopdracht eruit: Pianomethodes voor kinderen – Lesboeken

Vergeet niet om oude filters te verwijderen voordat je opnieuw begint. De eenvoudigste manier om een nieuwe zoekactie te starten via de filterboom is door te klikken op Alle bladmuziek.

Ik kan een bepaald artikel niet vinden in de winkel – bieden jullie het niet aan?

Controleer eerst of er nog een filter geactiveerd is in de filterboom (aan de linkerkant van de website) en start dan het zoeken opnieuw. Kun je het bewuste artikel nog steeds niet vinden? Neem dan contact met ons op via e-mail (info@stretta-music.be). Voor sommige werken stellen de uitgevers alleen de bladmuziek beschikbaar als huurmateriaal. Meer details vind je onder het kopje Voorbeeld partituur / huurmateriaal.

Kan ik een voorbeeldpartituur bij Stretta bestellen?

Helaas kunnen wij geen voorbeeldpartituren leveren. Je kunt echter wel een indruk krijgen van de bladmuziek door te kijken naar de foto's op de artikelpagina's in de shop. Als er geen voorbeelden van bladzijden worden getoond, neem dan contact met ons op per e-mail (info@stretta-music.be) of per telefoon (+49 (0) 9303 98171-0).

Kan ik huurmateriaal bestellen?

De bladmuziek van sommige werken, vooral directiepartituren en orkestmateriaal, is alleen in bruikleen verkrijgbaar bij de uitgevers. Dergelijk materiaal kan bij ons niet besteld worden. Wij geven je echter graag de namen van de verantwoordelijke contactpersonen bij de muziekuitgeverijen. Neem contact met ons op per e-mail (info@stretta-music.be) of per telefoon (+49 (0) 9303 98171-0).

Ik wil minder exemplaren van een artikel bestellen dan de opgegeven minimumhoeveelheid – kan dat?

Wij zijn gebonden aan de minimale bestelhoeveelheden die door de uitgevers zijn vastgesteld. Dit geldt zowel voor koorpartituren als voor afzonderlijke delen van ensemble- of orkestwerken.

Als het aantal werkelijk benodigde onderdelen aanzienlijk lager is dan de minimum bestelhoeveelheid, neem dan contact met ons op per telefoon per e-mail (info@stretta-music.be) of per telefoon (+49 (0) 9303 98171-0).

Hoe werkt de Factuur betaalmethode?

Bij deze betaalwijze is het factuurbedrag verschuldigd na ontvangst van de goederen. Je ontvangt de factuur per e-mail na verzending en – tenzij anders gevraagd – als bijlage bij het pakket.

Waarom kan ik op rekening niet selecteren als betalingsmethode?

Voor nieuwe klanten die download artikelen bestellen, is de betaalmethode invoice standaard gedeactiveerd.

Als je gebruik wilt maken van deze betaalwijze, maar deze niet kunt kiezen, neem dan contact met ons op per e-mail (info@stretta-music.be) of per telefoon (+49 (0) 9303 98171-0). Wij controleren de oorzaak graag. Indien mogeljk leggen wij de bestelling met deze betaalwijze voor je vast.

Waar vind ik de bankgegevens voor de overschrijving?

De bankgegevens voor de overschrijving vindt je op jouw factuur, die je ontvangt nadat de bestelling is verzonden. Indien je de factuur niet bij de hand hebt, kun je contact met ons opnemen per e-mail (info@stretta-music.be) of per telefoon (+49 (0) 9303 98171-0).

Andere betaalwijzen

Als betaalmethode kun je naast factuur ook kiezen voor iDeal, automatische incasso, PayPal of creditcard. Meer informatie vind je hier: Betaling en verzending.

Hoe lang duurt het voordat een artikel verzonden wordt?

De levertijd voor elk artikel vind je op de artikelpagina in de shop. Meer informatie vind je hier: Betaling en verzending.

Ik heb een artikel zo snel mogelijk nodig, wat kan ik doen?

Als je zeker wilt weten of wij een bepaald artikel op een gewenste datum kunnen leveren, neem dan contact met ons op per telefoon (+49 (0) 9303 98171-0) of per e-mail (info@stretta-music.be).

Mijn bestelling is nog steeds niet aangekomen – wat kan ik doen?

Als je enige tijd geleden een verzendbevestiging hebt ontvangen, maar nog geen levering hebt ontvangen, neem dan contact met ons op per per e-mail (info@stretta-music.be) of per telefoon (+49 (0) 9303 98171-0).

Waarvandaan worden de bestellingen verzonden?

Wij verzenden alle bestellingen vanuit Eibelstadt, Duitsland (Beieren).

Hoe worden de bestellingen verzonden?

Wij verzenden alle bestellingen klimaatneutraal per briefpost of per DHL pakketdienst.

Hoe kan ik iets terugsturen als ik het toch niet leuk vind?

Binnen veertien dagen na ontvangst kun je uiteraard gebruik maken van je herroepingsrecht en de bladmuziek aan ons retourneren. Voeg een kopie van de factuur bij de retourzending, zodat wij de retourzending snel kunnen verwerken. Je kunt ook dit Formulier voor herroeping gebruiken.

Mocht het niet mogelijk zijn de factuur of het formulier bij te voegen, noteer dan je naam, adres, bestel- of factuurnummer op een stukje papier en sluit dit bij de retourzending in.

Het retouradres is:

Stretta Music GmbH
Ochsenfurter Straße 6
97246 Eibelstadt
Duitsland

Vergeet niet de zending voldoende te frankeren.

Bij ontvangst van de retourzending krijg je een bevestiging per e-mail. Indien de goederen reeds betaald zijn, ontvangt je uiteraard een overeenkomstig bedrag terug.

Hoe krijg ik toegang tot mijn download artikelen?

Je kunt jouw download artikelen onmiddellijk downloaden nadat je de bestelling hebt voltooid. Voor de zekerheid vind je de links naar jouw bladmuziekdownloads ook in de bestelmail die je na jouw bestelling ontvangt. Let op: de downloadlinks vervallen na 24 uur. Als je een klantenaccount hebt, kun je later nog steeds toegang krijgen tot bladmuziekdownloads; dit geldt echter alleen voor artikelen uit onze eigen uitgave (Stretta-Verlag).

Ik heb nog een downloadabonnement of puntentegoed (niet meer nieuw verkrijgbaar) – hoe kan ik dat inwisselen?

Om het resterende download tegoed te controleren, log je in op onze website. Wanneer je een downloadartikel opent, vind je ofwel de knop Koop artikel met Stretta abonnement of Koop met downloadpunten. Wanneer je klikt op één van deze knoppen zal je huidige downloadsaldo worden weergegeven. Pas wanneer je de aankoop bevestigt, worden de punten op je rekening bijgeschreven.

Kan ik waardebonnen van Stretta kopen?

Stretta waardebonnen zijn sinds kort verkrijgbaar via waardebonnen Algemene voorwaarden met betrekking tot waardebonnen vind je hier

Ik heb niet het juiste antwoord op mijn vraag gevonden. Hoe kan ik persoonlijk contact opnemen?

Je kunt ons per mail bereiken via info@stretta-music.be. Schrijf een trefwoord voor onze klantenservice als onderwerpregel en vermeld je volledige naam, incl. uw vraag. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op.

Je kunt het Stretta team ook bereiken via tel. +49 (0) 9303 98171-0 op de volgende tijden:

Maandag t/m donderdag: 08:00 – 17:30 uur Vrijdag: 08:00 – 16:30 uur
Zaterdag: 09:00 – 12:00 uur

© 2004–2022 van Stretta Music. Bestel en koop bladmuziek online.

Uw specialist voor allerlei soorten bladmuziek. Muziekboeken online winkel, bladmuziek en play alongs om te downloaden, boeken, muzieklessenaars, lampen en muziek accessoires.