Contenu
- Abbreviations
- Principal Sources
- Sources
- Critical Notes
- [Introduction / Ouverture]
- Acte Premier:
- N. 1 Suite de l'Introduction
- Récit [Après l'Introduction]
- N. 2 [Air du gouverneur]
- Récit [Après l'Air du gouverneur]
- N. 3 Duo [Isolier - Ory]
- Marche [et] Récit [Après le Duo]
- N. 4 [Air de la comtesse]
- Récit [Après l'Air de la comtesse]
- N. 5 Final [I]
- Acte Deuxième:
- N. 6 [Introduction]
- Récit [Après l'Introduction]
- N. 7 Duo [la comtesse - Ory]
- Récit [Après le Duo]
- N. 8 [Chœur des chevaliers]
- [Récit Après le Chœur des chevaliers]
- N. 9 [Air de Raimbaud]
- [Récit Après de Raimbaud]
- N. 10 [Chœur des chevaliers]
- [Récit Après le Chœur des chevaliers]
- N. 11 Trio
- N. 12 [Final II]
- Appendix I: "Le comte Orry, et les Nonnes de Famoutier, Ancienne romance picarde"
- Appendix II: Sketches (for Nn. 1 and 11)
- Appendix III: Stage Effects for Act II: [Introduction] (N. 6)
- Appendix IV: Alternate versions from TR:
- a. Reduced version for fewer voices of Final [I] (N. 5)
- b. Shortened version of the Duo (N. 7)
- Appendix V: Alternate Arias for the countess (N. 4) perfomed in Paris:
- a. Air [de la comtesse] (N. 4a), from "Elisabetta, regina d'Inghilterra"
- b. Air [de la comtesse] (N. 4b), from "Matilde di Shabran"
- Appendix VI: Preliminary drafts of the libretto by Eugène Scribe