Veelgestelde vragen

Wat zijn de voordelen van een account?

Een eigen account vereenvoudigt en verkort de bestelling:

  • U hebt een overzicht van huidige en vroegere bestellingen.
  • U kunt ten alle tijde de actuele status van uw bestelling inzien of artikelen annuleren.
  • U kunt uw gegevens beheren, meerdere afleveradressen aanmaken.
  • U hoeft de adressen niet bij elke bestelling opnieuw in te typen.

Hoe kan ik een account aanmaken?

U kunt een nieuw account aanmaken tijdens uw bestelling.

Wat is de reden als ik geen wachtwoord voor mijn klantenrekening ontvang?

Als u de e-mail met het gevraagde wachtwoord niet ontvangt, controleer dan ten eerste uw spam order. Gelieve er rekening mee te houden dat de link in de e-mail slechts enkele uren geldig is. Het zou kunnen zijn dat u per ongeluk een typfout hebt gemaakt bij het invoeren van uw e-mailadres. In dat geval verzoeken wij u per e-mail ([email protected]) of telefonisch (0049 9306 985 220) contact met ons op te nemen, zodat wij het kunnen corrigeren.

Ik kan niet meer inloggen op mijn klantenaccount, wat kan ik doen?

Neem contact met ons op per telefoon (0049 9306 985 220) of per e-mail ([email protected]).

Hoe werkt het zoeken?

In de Stretta Shop hebt u verschillende zoekmogelijkheden, afhankelijk van uw individuele behoeften:

  • Als u precies weet wat u zoekt, kunt u het beste de naam van de componist en/of de titel in het zoekveld invoeren om te vinden wat u zoekt.
  • U kunt verschillende termen afzonderlijk invoeren, maar voor samenhangende woorden (zinsdeel zoeken) is het beter om aanhalingstekens te gebruiken, zoals "Het beste uit Holland & Vlaanderen".
  • Als u bepaalde woorden wilt uitsluiten, zet dan bijvoorbeeld een minteken direct voor het woord: "piano-etudes". Op deze manier zoekt u naar bladmuziek voor piano, maar sluit u etudes uit.
  • Als u wilt zoeken naar bladmuziek die bij uw instrument of ensemble past, kunt u zoeken via de home page. Daar hebben wij de winkel voor u gesorteerd op verschillende categorieën. U kunt uw zoekopdracht verfijnen met behulp van de filterstructuur. Meer details vindt u hieronder onder de vraag Hoe gebruik ik de filterboom voor het zoeken?.
  • Als u de zoekopdracht invoert via Alle Bladmuziek, kunt u de filterboom gebruiken om uw zoekopdracht verder te differentiëren naar instrument, muziekstijl, moeilijkheidsgraad enz. Meer details vindt u beneden onder de vraag Hoe gebruik ik de filterboom voor het zoeken?.
  • Alle zoekopties kunnen met elkaar worden gecombineerd.

Hoe gebruik ik de filters om te zoeken?

De filters verschijnen in de lijst aan de linkerkant van de pagina Alle Bladmuziek. Alle filters kunnen ook worden gecombineerd. Twee voorbeelden:

Op zoek naar bladmuziek voor sopraan en orgel voor een bruiloft?

  1. kies instrumentzangstemmet orgelhoge stem
  2. Kies bovendien gelegenheidfamiliefeestenhuwelijk.
  3. Zo ziet het resultaat van uw zoekopdracht eruit: Bladmuziek voor sopraan en orgel voor een bruiloft

Op zoek naar pianomuziek voor kinderen?

  1. kies instrumenttoetsenpiano.
  2. kies bovendien leren en spelenlesboeken.
  3. selecteer bovendien doelgroepvoor kinderen (5-12)
  4. Zo ziet het resultaat van uw zoekopdracht eruit: Piano lesboeken voor kinderen

Niet vergeten: oude filters verwijderen voordat u opnieuw begint. De eenvoudigste manier om een nieuwe zoekactie te starten via de filterboom is door te klikken op Alle bladmuziek.

Ik kan een bepaald artikel niet vinden in uw winkel – betekent dat dat u het niet aanbiedt?

Controleer eerst of u nog een filter hebt geactiveerd in de filterboom (aan de linkerkant van de website) en start dan het zoeken opnieuw. Als u een artikel evengoed niet in onze winkel kunt vinden, neem dan contact met ons op via e-mail ([email protected]). Voor sommige werken geven de uitgevers alleen de bladmuziek als huurmateriaal. Meer details vindt u in het hoofdstuk Voorbeeld score / huurmateriaal.

Kan ik een voorbeeld score bij u bestellen?

Helaas kunnen wij geen voorbeeld-scores leveren. U kunt echter wel een indruk krijgen van de scores door te kijken naar de foto's op de artikelpagina's in de shop. Als er geen voorbeelden van bladzijden worden getoond, neem dan contact met ons op per e-mail ([email protected]) of per telefoon (0049 9306 985 220).

Kan ik huurmateriaal bestellen?

De bladmuziek van sommige werken, vooral dirigentenpartituren en orkestmateriaal, is alleen in bruikleen verkrijgbaar bij de uitgevers. U kunt dergelijk leenmateriaal niet bij ons bestellen. Wij geven u echter graag de namen van de verantwoordelijke contactpersonen bij de muziekuitgeverijen. Neem contact met ons op per e-mail ([email protected]) of per telefoon (0049 9306 985 220).

Ik wil minder exemplaren van een artikel bestellen dan de opgegeven minimumhoeveelheid – kan dat?

Wij zijn gebonden aan de minimale bestelhoeveelheden die door de uitgevers zijn vastgesteld. Dit geldt zowel voor koorpartituren als voor afzonderlijke delen van ensemble- of orkestwerken.

Als het aantal werkelijk benodigde onderdelen aanzienlijk lager is dan de minimum bestelhoeveelheid, neem dan contact met ons op per telefoon per e-mail ([email protected]) of per telefoon (0049 9306 985 220).

Hoe werkt de Factuur betaalmethode?

Bij deze betalingswijze is het factuurbedrag verschuldigd na ontvangst van de goederen. U ontvangt de factuur per e-mail bij de zending en – tenzij anders gevraagd – als bijlage bij het pakket.

Waarom kan ik op rekening niet selecteren als betalingsmethode?

Voor nieuwe klanten die download artikelen bestellen, is de betaalmethode invoice standaard gedeactiveerd.

Als u deze betaalwijze wilt, maar niet kunt kiezen, neem dan contact met ons op per e-mail ([email protected]) of per telefoon (0049 9306 985 220). Wij controleren de oorzaak graag. Indien mogeljk leggen wij de bestelling met deze betaalwijze voor u vast.

Waar vind ik de bankgegevens voor de overschrijving?

De bankgegevens voor de overschrijving vindt u op uw factuur, die u ontvangt nadat de bestelling is verzonden. Als u de factuur niet bij de hand hebt, neem dan contact met ons op per e-mail ([email protected]) of per telefoon (0049 9306 985 220).

Andere betaalwijzen

Als betaalmethode kunt u naast de factuur ook kiezen voor iDeal, automatische incasso, PayPal of uw creditcard. Meer informatie vindt u hier: Betaling en verzending.

Hoe lang duurt het om een artikel te verzenden?

De levertijd voor elk artikel vindt u op de artikelpagina in de shop. Meer informatie vindt u hier: Betaling en verzending.

Ik heb een artikel zo snel mogelijk nodig, wat kan ik doen?

Als u zeker wilt weten of wij een bepaaöd artikel op een gewenste datum kunnen leveren, neem dan contact met ons op per telefoon (0049 9306 985 220) of per e-mail ([email protected]).

Mijn bestelling is nog steeds niet aangekomen – wat kan ik doen?

Als u enige tijd geleden een verzendbevestiging hebt ontvangen, maar nog geen levering heeft ontvangen, neem dan contact met ons op per per e-mail ([email protected]) of per telefoon (0049 9306 985 220).

Waarvandaan verzendt u de bestellingen?

Wij verzenden uw bestellingen vanuit Eibelstadt, Duitsland (Beieren).

Hoe worden de bestellingen verzonden?

Wij verzenden uw bestelling klimaatneutraal per briefpost of per DHL pakketdienst.

Hoe kan ik iets terugsturen als ik het toch niet leuk vind?

Binnen veertien dagen na ontvangst kunt u uiteraard gebruik maken van uw herroepingsrecht en de bladmuziek aan ons retourneren. Voeg een kopie van de factuur bij uw retourzending, zodat wij de retourzending snel kunnen toewijzen. U kunt ook deze Formulier voor herroeping gebruiken.

Mocht het niet mogelijk zijn de factuur of het formulier bij te voegen, noteer dan uw naam, adres, bestel- of factuurnummer op een stukje papier en sluit dit bij de retourzending in.

Het retouradres is:

Stretta Music GmbH
Ochsenfurter Straße 6
97246 Eibelstadt
Duitsland

Vergeet niet uw zending voldoende te frankeren.

Bij ontvangst van de retourzending krijgt u een bevestiging per e-mail. Indien de goederen reeds betaald zijn, ontvangt u uiteraard een overeenkomstig bedrag terug.

Hoe krijg ik mijn download artikelen?

U kunt uw download artikelen onmiddellijk downloaden nadat u uw bestelling hebt voltooid. Voor de zekerheid vindt u de links naar uw downloads ook in de bestelmail die u na uw bestelling ontvangt. Let op: de downloadlinks vervallen na 24 uur. Als u een klantenaccount hebt, kunt u later nog steeds toegang krijgen tot uw gedownloade edities; dit geldt echter alleen voor artikelen uit onze eigen uitgave (Stretta-Verlag).

Ik heb nog een downloadabonnement of puntentegoed (niet meer nieuw verkrijgbaar) – hoe kan ik dat inwisselen?

Om uw resterende download tegoed te controleren, logt u in op onze website. Wanneer u een downloadartikel opent, vindt u een van de knoppen Koop artikel met Stretta abonnement of Koop met downloadpunten. Klik op de knop en uw huidige downloadsaldo wordt weergegeven. Pas wanneer u de aankoop bevestigt, worden de punten op uw rekening bijgeschreven.

Kan ik waardebonnen van Stretta kopen?

Helaas kunnen wij op dit moment geen tegoedbonnen aanbieden. Maar wij werken er aan; het gaat komen.

Ik heb niet het juiste antwoord op mijn vraag gevonden. Hoe kan ik persoonlijk contact met u opnemen?

U kunt ons een e-mail sturen op [email protected]. Schrijf een trefwoord voor onze klantenservice als onderwerpregel en vermeld uw volledige naam, incl. uw vraag. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

U kunt het Stretta team ook bereiken via tel. 0049 9306 985 220 op de volgende tijden:

Maandag tot donderdag: 08:00 – 17:30 uur Vrijdag: 08:00 – 16:30 uur
Zaterdag: 09:00 – 12:00 uur